Pracownicy Akademii Pożarniczej
Podstawowe informacje
- Pełne imię i nazwisko
- Paweł Brzoza
- Główny adres email
- Paweł.Brzoza@sgsp.sgsp
- Opis działalności
-
Doktor nauk humanistycznych, medioznawca, filmoznawca, wieloletni dydaktyk, autor licznych artykułów i wystąpień dotyczących medów alternatwnych, ze szczególnym naciskiem na współczesne praktyki dokumentalistyczne (dokument interaktywny, współtworzony społecznie, cyfrowe gry dokumentalistyczne, etc.), specjalista w Dziale Zbiorów i Wystaw w Narodowym Centrum Kultury Filmowej w Łodzi. Autor książki "Rubieże przyjemności. Seksualna niesubordynacja na obrzeżach amerykańskiej kinematografii". Współredaktor jednej z pierwszych w Polsce książek poświęconych perspektywie queer w filmie "O polityce ciała i pożądania w kulturze audiowizualnej". Pomysłodawca i organizator Międzynarodowego Festiwalu Filmu Queer „a million different loves!?”.
- Osiągnięcia naukowe
-
KSIĄŻKI:
2015: „Rubieże przyjemności. Seksualna niesubordynacja na obrzeżach amerykańskiej kinematografii”, WN Katedra, Gdynia.
REDAKCJA:
2010: „O polityce ciała i pożądania w kulturze audiowizualnej”, red. Dagmara Rode, Paweł Sołodki, Feminoteka, Kraków.
WYBRANE ARTYKUŁY:
2021:
„Polski dokumentalizm interaktywny – od web-docs po docu-games”, [w:] „Film polski współcześnie: od głównego nurtu do eksperymentu”, (red.) Marta Giec, Artur Majer, PWSFTviT, Łódź.„Narodziny, życie i śmierć dokumentu interaktywnego”, [w:] „Sztuka ma znaczenie”, red. Dagmara Rode, Marcin Składanek, Maciej Ożóg, WUŁ, Łódź.
„W czasie społecznego niepokoju. Filmy crowdsourcingowe”, „Ekrany”, nr. 1 (57) / 2021.
2020:
„Digital docu-games, czyli cyfrowe gry dokumentalne”, „Panoptikum”, nr 24 (31) / 2020.2019:
„Serial internetowy. Notatki o zjawisku”, „Panoptikum”, nr 20 (2018).2018
„Abiekt w filmie”, „EKRANy”, nr 5 (45) / 2018.2017:
„Dokument i reportaż interaktywny – polskie konteksty”, „Pleograf”, nr 3 / 2017.2016:
„Hybryda naszych czasów? Dokument interaktywny”, „EKRANy”, nr 5 (33).„O doświadczeniu ‘guilty pleasure’”, „EKRANy”, nr 1 (29).
2015:
„Dokument interaktywny: rekonesans”, współautorka Dagmara Rode, [w:] „Paradygmaty współczesnego kina”, red. Ryszard W. Kluszczyński, Tomasz Kłys, Natasza Korczarowska-Różycka, Łódź.„Pochwała nadinterpretacji. O filmowym found footage”, [w:] Beata Lisowska, Konrad Chmielecki (red.) „Teoria obrazu w naukach humanistycznych”, Łódź.
2014:
„Crowdsourcing films – szkic o zjawisku”, [w:] „Film i media –przeszłość i przyszłość. Kontynuacje”, red. Andrzej Gwóźdź, Magdalena Kempna-Pieniążek, Warszawa.„Między literaturą, filmem i rzeczywistością: o problemach z adaptacją Wojny polsko-ruskiej”, „Rocznik komparatystyczny” nr 5 (2014).
2013:
„Rubaszności świata. Seksualność jako atrakcja w filmach mondo”, [w:] Tomasz Majewski, Marcin Pieńkowski, Dagmara Rode (red.), „Wokół dokumentalizmu. Teorie i praktyki”, Wydawnictwo PWSFTViT, Łódź.2012:
„Przemoc seksualna w (para)dokumentalnym filmie nurtu mondo”, [w:] „Zbrodnia, występek, wykroczenie. Mikrokosmos kryminału”, red. Anita Staroń, Tomasz Majewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.2009:
„Queerowe pamiętniki filmowe, czyli prywatne jest polityczne”, [w:] „Lektury płci. Polskie (kon)teksty”, red. Mieczysław Dąbrowski, Elipsa, Warszawa.2008:
„Fetysz męskości i skóry. O figurze leathermena w amerykańskiej kulturze audiowizualnej”, [w:] „Nowa wizualność nowy paradygmat kulturowy”, red. Eugeniusz Wilk, Iwona Kolasińska-Pasterczyk, Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. - Zainteresowania naukowe
- Stanowiska
-
-
asystent Katedra Nowych Mediów i Kultury Cyfrowej
Obowiązki dydaktyczne (obszary: nowe media i kultura cyfrowa, współczesne praktyki dokumentalistyczne, media alternatywne, media społeczne):
- prowadzenie zajęć dydaktycznych (kierunki: Nowe media i kultura cyfrowa, Filmoznawstwo),
- przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń w tym egzaminów dyplomowych,
- opieka nad pracami zaliczeniowymi i semestralnymi studentów,
- opracowywanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć,
- przeprowadzanie konsultacji ze studentami.Obowiązki badawcze (obszary: nowe media i kultura cyfrowa, współczesne praktyki dokumentalistyczne, media alternatywne, media społeczne):
- prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych,
- rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników,
- uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych.Godziny pracy
- Poniedziałek
- Wtorek
- Środa
- Czwartek
- Piątek
- Sobota
- Niedziela
-