Pracownicy Akademii Pożarniczej
Podstawowe informacje
- Pełne imię i nazwisko
- Monika Maria Brzoza
- Główny adres email
- Monika.Brzoza@sgsp.sgsp
- Opis działalności
-
Monika Modrzejewska-Świgulska – pedagożka, adiunktka na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na twórczości profesjonalnej kobiet, m.in. prowadzi badania jakościowe wśród reżyserek polskich oraz artystek wizualnych. Współpracuje z instytucjami kultury. Odbyła staż naukowy w The International Center for Studies in Creativity w Buffalo, USA. Współpracuje z School of Education Paula Frassinetti (Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti) w Porto. Zainicjowała serie wydawniczą "Twórczość i Edukacja".
- Osiągnięcia naukowe
-
Wybrane publikacje:
- Autobiography - Biography - Narration. Research Practice for biographical perspectives (2013), (red. ) Marcin Kafar, Monika Modrzejewska-Świgulska
- Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej (2013), Krzysztof J. Szmidt, Monika Modrzejewska-Świgulska
- Twórczość codzienna w narracjach pedagogów (2014), Monika Modrzejewska-Świgulska
- Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, (2016) (red. ), Monika Modrzejewska-Świgulska
- W stronę samorealizacji. Re-decyzje życiowe kobiet (2020), Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-Świgulska
Wybrane artykuły:
Monika Modrzejewska-Świgulska, Professional Competences. Reconstruction of the Opinions of Polish Female Directors, . "Creativity. Theories - Research - Applications", Volume 5 (2018): Issue 1
Magdalena Sasin, Tamara Sass, Monika Modrzejewska-Świgulska, Processes Stimulating Dynamic Cooperation in Female Art Groups. A Qualitative Research Report, "Creativity. Theories - Research - Applications", Volume 6 (2019): Issue 1
Monika Modrzejewska-Świgulska, "I nie powiem, żeby to były jakieś takie spotkania z Mistrzami": relacje z innymi przedstawicielami dziedziny a rozwój zawodowy w narracjach polskich reżyserek. "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", 2019/ 1 (8)
Magdalena Sasin, Tamara Sass, Monika Modrzejewska-Świgulska, Dynamika rozwoju działalności kobiecych grup artystycznych, Raport z badań jakościowych. "Kultura i Edukacja", 2020/ 1(127)
Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-ŚwigulskaWomens's Life (Re)decisions. Report from Biographical Narratives. "Przegląd Badań Edukacyjnych", 2020/ 1 (20)
- Zainteresowania naukowe
-
Zainteresowania badawcze:
- badania nad doświadczenie kobiecym
- jakościowe badania nad twórczością profesjonalną
- Stanowiska
-
-
adiunkt Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości
Pracownik naukowo - dydaktyczny. Zakres obowiązków obejmuje:
- prowadzenie badań naukowych; publikacja artykułów naukowych i monografii; prowadzenie zajęć (wykładów, ćwiczeń i seminariów dla studentów kierunków pedagogicznych Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ);
- realizacje innych zadań organizacyjnych;
- prowadzenie zajęć w języku angielskim dla studentów wymiany międzynarodowej Erasmus;
- współpraca z Radą Pracodawców.
Godziny pracy
- Poniedziałek
- Wtorek
- Środa
- Czwartek
- Piątek
- Sobota
- Niedziela
-