Pracownicy Akademii Pożarniczej
Podstawowe informacje
- Pełne imię i nazwisko
- Ewelina Maria Brzoza
- Główny adres email
- Ewelina.Brzoza@sgsp.sgsp
- Opis działalności
-
Jestem pracownikiem Wydziału Zarządzania UŁ, praktykiem rachunkowości. Jestem członkiem European Accounting Association oraz ACCA.
Przebieg mojej kariery zawodowej:
- Profesor UŁ w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania UŁ
- Od 2019 do chwili obecnej kierownik Studiów Podyplomowych z akredytacją ACCA „Postgraduate Studies in Finance and Accounting”
- Od 2015 do 2018 kierownik Programu MBA w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania UŁ
- Od 2006 do 2009 pełniłam funkcję Kierownika Finansowego Obszaru Industrialnego w Polsce w firmie Indesit Company Polska Sp. z o.o.
- Od 2002 do 2006 pracowałam na stanowisku Kontrolera Fabryki w firmie Indesit Company Polska Sp. z o.o.
- Osiągnięcia naukowe
- Zainteresowania naukowe
-
Moje zainteresowania obejmują szeroko rozumianą rachunkowości zarządczą i controlling, a także raportowanie niefinansowe i społeczną odpowiedzialność biznesu. Prowadzę badania z zakresu roli specjalistów rachunkowości zarządczej i księgowych w organizacjach. Aktualnie uczestniczę projekcie dotyczącym roli zaangażowania interesariuszy w niefinansowe praktyki spółek i ujawnianie informacji na ich temat. Projekt finansowany jest przez NCN.
Jestem autorką licznych publikacji z zakresu budżetowania, rachunku kosztów oraz lean accounting, a także wykorzystania systemów ERP w rachunkowości zarządczej
- Stanowiska
-
-
profesor uczelni Zakład Rachunkowości Zarządczej
Zakres zadań w obszarze obowiązków dydaktycznych:
- prowadzenie zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach stosunku pracy w wymiarze rocznym, określonym przez Senat na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych, w tym prowadzenie zajęć dydaktycznych metodami i technikami kształcenia na odległość;
- terminowe sporządzanie obowiązującej nauczycieli akademickich dokumentacji toku studiów;
- udział w opracowywaniu oraz aktualizowaniu programów kształcenia i planów zajęć dydaktycznych;
- przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń, w tym egzaminów dyplomowych;
- opieka nad pracami zaliczeniowymi i semestralnymi studentów;
- prowadzenie i recenzowanie prac dyplomowych;
- recenzowanie prac naukowych w tym, w szczególności związanych z rozwojem naukowym innych osób;
- kształcenie kadry naukowej i opieka nad jej rozwojem;
- opracowywanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć;
- przeprowadzanie konsultacji ze studentami, w wymiarze co najmniej 2 godzin tygodniowo, a w przypadku prowadzenia zajęć na studiach niestacjonarnych wymiar ten zwiększa się o 2 godziny realizowane w weekendy zjazdowe;
- podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych w zakresie prowadzonych zajęć dydaktycznych;
- dbałość o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia;
- wykonywanie innych powierzonych przez bezpośredniego przełożonego obowiązków dydaktycznych;
Zakres zadań w obszarze obowiązków badawczych:
- prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych;
- pozyskiwanie środków na badania naukowe poprzez aplikowanie w konkursach;
- rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników w pierwszej kolejności w czasopismach z ministerialnej listy czasopism oraz monografiach z ministerialnej listy wydawców (I i II poziomu);
- aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych zgodnie z zasadami przyjętymi w uczelni;
- udział w komercjalizacji wyników badań (patenty, prawa ochronne, wdrożenia);
- doskonalenie własnych kwalifikacji zawodowych, w tym w celu uzyskania kolejnych stopni naukowych i tytułu naukowego;
- realizacja powierzonych przez przełożonego innych obowiązków służbowych.
Zakres zadań w obszarze obowiązków organizacyjnych:
- praca w organach kolegialnych uczelni oraz w wydziałowych, senackich i rektorskich komisjach;
- praca w komisjach konkursowych, rekrutacyjnych i komisjach egzaminacyjnych, w tym także w procesie rekrutacji na studia oraz do Szkoły Doktorskiej;
- organizowanie akcji promocyjnych i prezentacyjnych uczelni i uczestnictwo w nich;
- organizowanie konferencji, sympozjów, seminariów i innych form aktywności akademickiej;
- pełnienie funkcji powierzonych przez przełożonych w tym: roli opiekuna roku lub opiekuna grupy studenckiej, opieka nad kołami naukowymi i obozami naukowymi, opieka nad praktykami zawodowymi studentów itp.;
- inna działalność organizacyjna służąca usprawnieniu funkcjonowania uczelni, poprawie jakości kształcenia i badań naukowych.
Godziny pracy
- Poniedziałek
- Wtorek
- Środa
- Czwartek
- Piątek
- Sobota
- Niedziela
-